Branche - / Beroepsverenigingen ·
Branche - / Beroepsverenigingen
Sandra van Maarseveen blikt terug op CCMA-voorzitterschap: ‘Als we het doen, moeten we het goed doen’
Branche - / Beroepsverenigingen ·
FNV-actieweek lijkt niet succesvol: ‘Geen meldingen ontvangen’
17 april 2024 - Vorige week heeft de FNV actie gevoerd, gericht op het verbeteren van de arbeidsvoorwaarden van contactcentermedewerkers. Heeft de actie voeten in de aarde gehad, of bleven gewenste resultaten uit? De redactie van Klantcontact.nl heeft het net opgehaald. FNV-actieweek FNV Callcenters riep klanten op om na afloop van een telefoongesprek met een medewerkers één minuut langer […]
Branche - / Beroepsverenigingen ·
Henk Bos: “ISO 18295 is een pluim voor onze medewerkers”
16 april 2024 - De wereld van incasso- en gerechtsdeurwaarders is in de afgelopen jaren flink veranderd. Klanten worden geen schuldenaren meer genoemd, maar debiteurklanten. Pressiemiddelen hebben plaatsgemaakt voor sociaal verantwoorde gesprekken. LAVG behaalde onlangs het ISO 18295-certificaat voor excellent klantcontact. Directeur Henk Bos: “We beschouwen onszelf zeker niet als maatschappelijk werkers, maar onze manier van communiceren heeft wel […]
SUSA Tipboek - 50 tactische tips om het maximale uit GenZ te halen
De uiteenlopende kenmerken die aan Genz op de arbeidsmarkt worden toegeschreven kennen we inmiddels. Hoe prik je daar doorheen en zorg je dat ook deze generatie wèrkt?
Branche - / Beroepsverenigingen ·
FNV: ‘8 t/m 12 april landelijke actieweek voor callcentermedewerkers’
4 april 2024 - ‘Callcentermedewerkers beantwoorden jaarlijks miljoenen vragen, maar vragen nooit wat voor zichzelf. Daar komt in de landelijke actieweek van 8 tot en met 12 april verandering in’, aldus FNV Callcenters in een persbericht. De vakbond vraagt aan iedereen die deze week een medewerker aan de lijn heeft om een minuutje langer te blijven hangen, in plaats […]
Branche - / Beroepsverenigingen ·
Stichting Een Nieuw Geluid zet koers: ‘Echte vernieuwing zit bij nieuwe generaties’
3 april 2024 - Het is als young professional binnen klantcontact niet altijd makkelijk om je weg te vinden. Hoe weet je nou waar je moet zijn om écht vakbekwaam te worden? En hoe zorg je voor vernieuwing? We gingen in gesprek met Chantal Rovers en Anne Hettema van Stichting Een Nieuw Geluid. Zij hebben plannen gemaakt om in […]
Branche - / Beroepsverenigingen ·
Norbert van Liemt treedt af als voorzitter WFC
6 maart 2024 - Norbert van Liemt gaat stoppen als voorzitter van de Werkgeversvereniging Facilitaire Contactcenters (WFC). Dat liet hij afgelopen dinsdag weten tijdens een algemene ledenvergadering. Van Liemt heeft dit bericht nogmaals bevestigd aan de redactie van Klantcontact.nl. Per 1 april zal Van Liemt worden opgevolgd door Robin Jansen, CEO van Yource. ‘Persoonlijke redenen’ Van Liemt heeft vanwege […]
Branche - / Beroepsverenigingen ·
Ramón Delima en Norbert van Liemt over code verantwoord marktgedrag: ‘Van costcenter naar profitcenter’
6 februari 2024 - Een kwalitatief hoogstaande klantenservice heeft een prijskaartje, wat veel opdrachtgevers gelukkig begrijpen. Alleen, als een opdrachtgever niet bereid is te investeren in hoogwaardig klantcontact, trekken medewerkers én facilitaire contactcenters vaak aan het kortste eind. Dat moet en kan anders volgens Ramón Delima (voorzitter van de Klantenservice Federatie) en Norbert van Liemt (voorzitter van de WFC). […]
Branche - / Beroepsverenigingen ·
HR & arbeidsmarkt ·
ICT / Tech ·
Management ·
Opinie ·