Customer Experience

Alles over customer experience binnen klantcontact.

Customer Experience · In de media ·

Ford herziet agentuurmodel: ‘Klant niet bereid hele aankooptraject online te volgen’
25 april 2024 - In mei 2023 kondigde Ford Nederland een innovatieve verkoopstrategie aan. Er zou een verschuiving plaatsvinden van ‘dealers’ naar ‘agenten’, met het oog op efficiëntere (online) dienstverlening. Het contactcenter van de autofabrikant kreeg een centrale rol. In april 2024 heeft Ford dit model echter herzien en krijgt het een nieuwe vorm. Ford kopen: online én in […]

Ford herziet agentuurmodel: ‘Klant niet bereid hele aankooptraject online te volgen’
Customer Experience ·

Hoe Echte Bakkers uitblinken in CX: ‘Neem klanten serieus, ook de zeurpieten’
22 april 2024 - De Echte Bakker is op de derde plek geëindigd in de top tien van Nederlandse bedrijven met de beste customer experience (CX), bleek dit jaar uit onderzoek van KPMG. Hoe biedt je een optimale klantbeleving? Echte Bakker Ad Bos uit Elst (die in 2022 de prijs Best Customer Experience won) vertelt erover in een interview […]

Hoe Echte Bakkers uitblinken in CX: ‘Neem klanten serieus, ook de zeurpieten’
Customer Experience · Events ·

Dit zijn de genomineerden voor het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
15 april 2024 - De genomineerden van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2024 zijn bekendgemaakt door Market Response. Per branche zijn er vijf bedrijven genomineerd waaruit een winnaar wordt gekozen. Daarnaast roept Market Response ook nog één algemene winnaar uit. Dit zijn de kanshebbers! Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2024 De bekendmaking van de winnaars zal plaatsvinden op 14 mei […]

Dit zijn de genomineerden voor het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

SUSA Tipboek - 50 tactische tips om het maximale uit GenZ te halen

De uiteenlopende kenmerken die aan Genz op de arbeidsmarkt worden toegeschreven kennen we inmiddels. Hoe prik je daar doorheen en zorg je dat ook deze generatie wèrkt?

Customer Experience ·

Overheidsloket in Enschede centraal punt voor alle overheidsvragen
11 april 2024 - Het verbinden van de burger met overheidsdiensten kan een complexe uitdaging zijn, waarbij individuen van het kastje naar de muur worden gestuurd. Een bevredigend antwoord blijft vaak uit. Het Programma Inrichten Overheidsbrede Loketten wil deze kloof overbruggen. Zij zetten een centraal punt op waar inwoners terechtkunnen met al hun vragen aan de overheid: het Overheidsloket. […]

Overheidsloket in Enschede centraal punt voor alle overheidsvragen
Customer Experience ·

Nieuwe en bestaande klanten koesteren: waar ligt de balans?
25 maart 2024 - Nieuwe klanten, elke organisatie wil ze. Nieuwe klanten betekenen immers groei. Alleen hoe zit het met de klanten die al langere tijd klant zijn? Oftewel, wat is de balans tussen het koesteren van nieuwe en bestaande klanten? Stephan van Slooten (Managing Partner bij Altuïtion) geeft in een artikel op Marketingfacts inzicht in deze discussie. Contact […]

Nieuwe en bestaande klanten koesteren: waar ligt de balans?
Customer Experience ·

Hoe blinkt ‘De Echte Bakker’ uit in klantbeleving?
13 maart 2024 - De Echte Bakker is op de derde plek geëindigd in de landelijke CX top tien van 2024, zo schreven we in een eerder artikel. In het jaar ervoor behaalde het bedrijf zelfs de tweede plaats, bleek uit een onderzoek van KPMG. Hoe slagen deze ‘Echte Bakkers’ erin om steeds opnieuw tussen grote namen als bol […]

Hoe blinkt ‘De Echte Bakker’ uit in klantbeleving?
Customer Experience ·

De balans tussen privacy en CX, hoe bepaal je die?
11 maart 2024 - Het is een vraag die steeds belangrijker wordt binnen klantcontact en marketing: hoe moeten we omgaan met de privacy van de consument, terwijl die vraagt om meer gepersonaliseerde dienstverlening? Het is een bijna paradoxale uitdaging. Toch moeten we de balans zien te vinden tussen kansen en risico’s in het gebruik van persoonsgegevens. Harald Pol, hoogleraar […]

De balans tussen privacy en CX, hoe bepaal je die?
Customer Experience ·

Wie is verantwoordelijk voor de optimale klantreis?
6 maart 2024 - Customer Experience (CX) is tegenwoordig een integraal onderdeel van de gehele organisatie. Wat is een optimale klantreis? Heeft de klant hetzelfde idee over de klantreis als een bedrijf? Hoe kruip je in de huid van de klant en, minstens zo belangrijk, wie is daar verantwoordelijk voor? Carmen Phillips, NIMA-docent, doet in een artikel op Marketingfacts […]

Wie is verantwoordelijk voor de optimale klantreis?